AI - teköäly

Haluatko hyödyntää tekoälyä työssäsi tehokkaammin?

    AI tekoäly

    Tekoäly AI ja puhe isot kielimallit (LLM) on tällä hetkellä kaikkien huulilla. Oikein käytettynä tekoäly tuo uuden ulottuvuuden työn tehokkuuteen ja innovaatioihin. Hyödynnä sen kykyä automatisoida rutiinitehtäviä, parantaa päätöksentekoa ja analysoida ja tiivistää tarkempaa dataa liiketoiminnan tueksi.

    Pohdituttaako AI? Tuntuuko tekoäly hypeltä?

    Tekoälystä puhutaan paljon, ja sen ympärillä on sekä innostusta että epäilyksiä. Onko tekoäly pelkkää hypeä? Ei täysin – se on jo nyt osa arkea ja liiketoimintaa monilla eri aloilla. Aikaa on vaikea ennakoida, mutta on varmaa, että se tulee muuttamaan tapaamme käyttää verkkoa, kommunikoida ja tehdä töitä. Nyt jo tekoäly auttaa esimerkiksi asiakaspalvelussa, markkinoinnissa, tuotannon optimoinnissa ja päätöksenteossa.

    Tekoälyn haasteet asiakkaan näkökulmasta

    Erilaisten kielimallien, teköälyagenttien ja chatbottien kirjo on laaja ja sekava. Tekoälyratkaisujen määrä kasvaa jatkuvasti, ja onkin vaikeaa tietää, mikä palvelu sopii juuri omaan tarpeeseen. Kannattaa miettiä seuraavia kysymyksiä ennen tekoälyn käyttöönottoa:

    • Mitä ongelmaa tekoälyn halutaan ratkaisevan tai agentin tekevän? On tärkeää tunnistaa konkreettinen tarve, jotta tekoäly ei jää vain kokeiluksi.
    • Onko yrityksemme käytössä oleva data laadukasta ja riittävää? Tekoäly toimii parhaiten, kun sillä on tarpeeksi hyvää dataa oppimiseen.
    • Miten tekoäly integroidaan nykyisiin prosesseihin? Tekoäly ei ole irrallinen työkalu, vaan sen tulee tukea olemassa olevia toimintatapoja.
    • Tekoälyn käyttöön liittyy tietoturva- ja vastuukysymyksiä, jotka on hyvä huomioida.

    Tekoälyn käyttöönotto vaatii harkintaa ja oikeanlaista suunnittelua. Tässä me autamme. Tunnemme markkinoilla olevia ratkaisuja ja seuraamme alaa. 

    Tekoäly markkinoinnissa – Lisää myyntiä tekoälyllä 

    Markkinointi ei ole yrityksen muusta toiminnasta irrallinen prosessi. Tekoäly voi analysoida laadullista asiakasdataa tehokkaasti ja tuottaa syvällisiä oivalluksia asiakaskokemuksesta. Asiakaspalautteita, käyttäjäkokemuksia ja jopa sensoridataa voidaan nyt analysoida ja tiivistää uudella tavalla tehokkaammin ja hyödyntää sitä kehitettäessä jollekin tuotteelle tai palvelulle uusia ominaisuuksia, tai markkinoinnissa kertomaan oikeita asioita oikeille kohderyhmille tehokkaammin.

    Perinteisemmin tekoälyä voi käyttää esimerkiksi tekstien tuottamiseen, käännöksiin, hakukoneystävällisiin sisältöihin. Sisällön tyylille voidaan luoda yrityksen oma tapa. Tekoäly toimii parhaiten, kun sitä ohjataan hyvin muotoilluilla ja optimoiduilla komennoilla eli "prompteilla". Autamme sinua luomaan tehokkaita promptteja, jotka tuottavat laadukasta ja relevanttia sisältöä. Ole meihin yhteydessä, keskustellaan lisää kuinka hyödyntää tekoälyä myynnin lisäämiseksi.

    Tekoäly-chatbot hyödyntää aineistoasi, parantaa asiakaspalvelua ja kasvattaa liidejä

    Teemme yhteistyötä booosted.com kanssa, joka toimittaa tekoälypohjainen Chatbottia. Chatbot asennetaan kotisivuille ja se on nimensä mukaisesti 24/7 toimiva virtuaalinen asiakaspalvelija nettisivuillasi, joka käyttää tekoälyä ymmärtääkseen ihmisten kieltä vastatakseen asiakkaiden kysymyksiin. Chatbot koulutetaan asiakkaan omalla datalla tietoturvallisesti ja sen jälkeen se toimii autonomisesti, toisin kuin esimerkiksi omalla sivuillamme oleva chat-ikkuna joka vaatii ihmiskäyttäjän läsnäolaa palvelussa vastailemassa kysymyksiin. Tekoäly-chatbotti sopiikin yritykselle, jolla on paljon esimerkiksi tuotedataa ja rajallisesti resursseja online-asiakaspalveluun. Sen avulla tehostetaan asiakaspalvelua että liidien hoitoa. Ota yhteyttä, jos tekoälypohjainen Chatbot voisi olla oikea ratkaisu, jopa ensiaskel tekoälyn hyödyntämiseen yrityksellesi. 

    AI-agentit – Älykkäät digitaaliset avustajat

    AI-agentit toimivat työn tukena, automatisoivat tehtäviä ja tarjoavat reaaliaikaista tietoa päätöksenteon tueksi. AI agentit voivat esimerkiksi analysoida asiakasdataa, muokata tietoja automaattisesti muodosta toiseen (esim. tekstiasiakirjasta taulukoksi) tai toimia osana toimitusketjua. Käyttämällä tekoälyavustajia voit vapauttaa aikaa tärkeämpiin asioihin. 

    AI-agenttien kehitys etenee nopeasti, ja niiden rooli työelämässä kasvaa. On arvioitu, että merkittävä osa nykyisestä toimistotyöstä voidaan automatisoida tekoälyagenttien avulla vuoteen 2030 mennessä. Tämä ei tarkoita työpaikkojen katoamista, vaan vapautumista rutiinitehtävistä ja keskittymistä luovaan, ihmislähtöiseen ajatteluun.

    Kuinka sovellan tekoälyä yrityksessäni?

    Tuntuuko että yrityksenne jää jälkeen kehityksestä? Mietitkö kuinka soveltaa tekoälyä markkinoinnissa ja liiketoiminnassasi? Haluatko tehostaa toimintaasi, mutta pelkäätkö yritystiedon vuotamista? Selvitetään, missä tekoälyä voisi hyödyntää. Analysoimme yrityksesi tarpeet ja selvitämme, miten tekoäly voi parhaiten tukea toimintaa. Löydetään ratkaisuja, jotka optimoivat prosessit ja kasvattavat tuottavuutta. Ota yhteyttä, käydään läpi prosesseja ja eri kielimalli- (ChatGPT, Gemini jne.) ja AI assistentti/agentti -vaihtoehtoja, riskejä ja hyötyjä liikentoiminnallesi. Tehdään konkreettisia toimia tekoälyn hyödyntämiseksi ja liiketoimintasi parantamiseksi.

    Kari-Pekka Mikkola
    Puh. 050 592 1251

     

    Tarvitsetko lisätietoa?

    Soita 050 592 1251 tai lähetä email

    Copyright 2025 © Kotisivutehdas | Lue tietosuojasta ja evästeistä